Portal wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Są one wykorzystywane w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu. W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień dot. przechowywania plików cookies w Twojej przeglądarce. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookies na Twoim komputerze.
x
Logo: BIP

Polecamy

13-09-2019 drukuj

Wyjazd integracyjny – Karpacz 06.09 – 09.09.2019

Ilustracja do informacji: Wyjazd integracyjny – Karpacz 06.09 – 09.09.2019
W ramach realizacji „Projektu Góra pomocy 2” dla rodzin zastępczych pełniących funkcję pogotowia rodzinnego zorganizowano kilkudniowy wyjazd integracyjny do wysoko położonego Karpacza. Przybyłe rodziny zakwaterowane zostały w Hotelu Karolinka położonym w górnym Karpaczu, z pięknym widokiem na Śnieżkę. Dla uczestników przygotowanych zostało wiele atrakcji.

W pierwszym dniu pobytu, po kolacji, wszyscy udali się na spacer, w celu zwiedzenia okolicy. W sobotę po przebudzeniu za oknem ujrzeliśmy deszcz i mgłę. Taka pogoda nie nastrajała pozytywnie do zaplanowanych atrakcji. Pomimo tego, po śniadaniu wraz z przewodnikiem udaliśmy się na wycieczkę w celu zdobycia szczytu Śnieżki. Dużą atrakcją dla wszystkich był wjazd wyciągiem na górę Kopa, skąd mimo trudnych warunków atmosferycznych dotarliśmy aż do Schroniska Dom Śląski. Ze względu na urok gór i nieprzewidywalność pogody nie udało się nam dotrzeć na sam szczyt, dlatego wróciliśmy do wyciągu i zjechaliśmy nim w dół. W drodze powrotnej do hotelu podziwialiśmy uroki „Dzikiego Wodospadu” w Karkonowskim Parku Narodowym oraz Zapory na Łomnicy. Podczas całej wyprawy obecny był przewodnik – Pani Małgosia, która w bardzo ciekawy sposób opowiadała historie i legendy górskie, m.in. „O duchu gór”, która bardzo zapadła najmłodszym podróżnikom w pamięci. Popołudnie najmłodsi spędzili na zabawach animacyjnych zorganizowanych przez hotel. Całodzienne piesze wycieczki zakończono wspólnym posiłkiem w restauracji hotelu. Wszyscy jednogłośnie stwierdzili, że pomimo porannej aury cieszą się, że zdecydowali się na wyjście w góry i poznanie piękna przyrody.

W niedziele wszystkich wybudziła piękna, słoneczna pogoda. Po śniadaniu wraz z przewodnikiem – Panią Olgą wyruszyliśmy do „Świątyni Wang”. Droga prowadziła cały czas po górę i byłą bardzo męcząca, jednak nikt się nie poddał i wszyscy dotarliśmy do celu. Pani przewodnik opowiedziała ciekawostki o Świątyni, a z tarasu widokowego mogliśmy podziwiać Karpacz i Kotlinę Jeleniogórską. W drodze powrotnej wsiedliśmy do kolejki express Karpacz, która obwiozła nas po całej górskiej miejscowości. W trakcie podróży zobaczyliśmy najciekawsze miejsca w Karpaczu, o których opowiadał lektor. Po powrocie do hotelu udaliśmy się do restauracji hotelowej na lanch, po którym zorganizowano dla dzieci 2- godzinne animacje w formie gry terenowej. Po wspólnej zabawie każdy miał chwilę na odpoczynek, gdyż po kolacji zorganizowano rodzinne rozgrywki w kręgle. Dla dzieci zorganizowano konkurs plastyczny pt. „Duch gór”. Spośród wszystkich prac trudno było wyłonić zwycięzcę, dlatego każdego nagrodzono upominkiem w postaci układanek, naklejek i jo-jo.

Ostatniego dnia, zaraz po śniadaniu wyruszyliśmy w drogę powrotną do domu. Pomimo tak intensywnego weekendu najmłodsi uczestnicy wycieczki byli bardzo radośni i pełni wigoru. Wszyscy cieszyli się ze wspólnie spędzonego czasu i czekają na kolejne wyprawy.

Elementy dodatkowe powiązane z tym akapitem w informacji